דן קנדי כתב את המהדורה הראשונה של הספר The ultimate marketing plan בשנת 1991. למרות שעברו הרבה שנים, אפשר לראות שהרעיונות והשיטות נשארו אותו הדבר לאורך השנים, ומה שהשתנה זה הדרך ליישם את פעולות השיווק.
את הספר שלו הוא כותב מתוך ניסיון של עבודה עם חברות מובילות בשוק לאורך השנים וממליץ להשקיע זמן, אנרגיה ומשאבים ביישום של מה שהוא מלמד בספר.
שלושת היסודות בעבודת השיווק
תוכנית השיווק של דן קנדי מבוססת על שלושה יסודות: מסר, שוק ומדיה.
והוא מגדיר שיווק בצורה הזאת: לשים את המסר הנכון מול האנשים הנכונים במדיה ובשיטות הנכונות. ולעשות את זה בדרך שתוביל לתוצאות הרצויות, ביעילות ובריווחיות.
לאורך הספר דן קנדי מוביל אותך, כבעל עסק לשאול את השאלות הבאות:
האם השיווק שלך בנוי סביב המסר הכי חזק, משכנע, מרתק ומושך, או שהוא משעמם, כמו של כולם וקל להתעלם ממנו? או יותר גרוע מזה, אתה מדבר רק על המחירים הנמוכים שלך…
האם ברור לך למי המסר שלך מיועד ואתה יודע להגיע דוקא לאנשים האלה עם המסר הזה, או שאתה פונה עם המסר שלך לכולם מה שאומר שאתה בעצם לא מדבר אל אף אחד?
האם המשאבים שלך מושקעים בערוצי המדיה הנכונים ואתה מגיע עם המסר שלך לקהל היעד שלך, או שאתה נמצא ברשתות החברתיות כי כולם שם או כי מישהו אמר לך שאתה צריך להיות שם?
האם השיווק שלך מביא תוצאות ועושה את זה בצורה הכי אפקטיבית שאפשר, או שאתה עושה את הפעולות שקל לעשות ושלא צריכות הרבה השקעה או יותר גרוע, אתה בכלל לא עושה שום פעולות שמקדמות את העסק?
האם אתה מודד את התוצאות של הפעולות השיווקיות שלך, מה ההחזר על ההשקעה שלך או שאין לך מושג מה קורה ואתה מנחש אם הדברים עובדים?
יכול להיות שזה נשמע מורכב, ויכול להיות שאתה עסק קטן ואתה חושב לעצמך שזה לא נוגע אליך, אז תחשוב שוב.
אם אתה לא מגיע לתוצאות שאתה רוצה, יש סיכוי שאתה מפספס הרבה הזדמנויות ומשאיר אותן לאחרים. עסקים גדולים מחזיקים מחלקות שיווק או יכולים להרשות לעצמן לקחת שירותים ממשרדי פרסום גדולים. עסק קטן בדרך כלל לא יכול להרשות את זה לעצמו. אבל יש הרבה מאוד דברים שאפשר לעשות גם בלי תקציב ענק.
זאת ההקדמה של הספר ועל הנושאים האלה אני הולכת לדבר בשידורים הקרובים. אז זה נשמע לכם מעניין, ואתם רוצים ללמוד עוד על השיווק של העסק שלכם תרשמו לערוץ היוטיוב שלי, לינקדין, פייסבוק, איפה שאתם רואים את זה, אל תשכחו לעשות לייק ולכתוב לי על מה הייתם רוצים לשמוע. נתראה.