כמה פעמים שמעתם את המושג שיווק דיגיטלי? היום אומרים לכל עסק שהוא צריך לאמץ דרכים לשווק את עצמו בדיגיטל. מבטיחים לכם שזה העתיד וכדי להתקדם אתם צריכים שיווק דיגיטלי. אבל בדרך כלל לא מסבירים לכם מה זה אומר ולא עונים על השאלות שיש לכם.
לקחנו את 5 השאלות הכי בוערות על שיווק דיגיטלי וכתבנו לכם את התשובות בצורה פשוטה וברורה.
1. מה זה שיווק דיגיטלי?
שיווק דיגיטלי הוא הדרך לשווק את העסק שלך באינטרנט. השיווק הדיגיטלי תפס תאוצה כשמספר האתרים ברשת גדל וכשנפתחו ערוצי פרסום שלא היו זמינים קודם כמו רשתות חברתיות, מנועי חיפוש, אתרים, אימייל ואפילו אפליקציות.
אחד היתרונות הכי גדולים של השיווק הדיגיטלי הוא היכולת להגיע אל קהל היעד שלך בצורה ממוקדת במקום בו הוא נמצא.
יתרון נוסף של השיווק הדיגיטלי הוא העלויות של השיווק. עד לפני כמה שנים, כדי להגיע למסה של אנשים היינו צריכים להרים פרסום בטלויזיה, או לפחות ברדיו. שני ערותים שהתאימו לעסקים גדולים עם תקציבים של מאות אלפי שקלים לפרסום. השיווק הדיגיטלי נותן הזדמנות לכל עסק להגיע לאלפי אנשים בקלות ובמחירים הרבה יותר נמוכים.
2. מה האסטרטגיות הכי נפוצות בשיווק דיגיטלי?
האסטרטגיות המובילות בשיווק דיגיטלי הן:
מנועי חיפוש (SEO) – בתהליך של הבאת לקוחות דרך מנועי חיפוש, כשבישראל זה בעיקר גוגל, אנחנו משפרים ומוסיפים תוכן לאתר האינטרנט כך שהתוכן שלו יהיה מדורג גבוה יותר במנוע החיפוש. השיטות לשיפור המיקום בתוצאות החיפוש כוללות דרכים שאנחנו מפעילים על התוכן באתר עצמו ועל מסגרות תומכות מחוץ לאתר.
שיווק תוכן – בשיווק על ידי תוכן אנחנו מייצרים מעורבות על ידי תוכן שמושך את קהל היעד שלנו. התוכן יכול להופיע בבלוג, ברשתות חברתיות, באתרים שונים וכו'
שיווק ברשתות החברתיות – בתהליך השיווק ברשתות החברתיות אנחנו מנהלים את תהליך המיתוג, מייצרים דרכים למשיכת לידים ומגדלים את אחוזי ההמרה של המכירות.
שיווק במייל – אחת הדרכים הכי חסכוניות לשיווק דיגיטלי שבה אנחנו מגיעים ישירות לקהל איכותי שמעוניין במה שיש לנו להציע.
PPC – ראשי התיבות PPC הם Pay Per Click. המשמעות שלהם היא פרסום שאנחנו משלמים עליו כשאנשים מקליקים עם המודעות שלנו. אנחנו מגיעים לקהל שמחפש את מה שיש לנו להציע ואת השירותים והמוצרים שלנו.
יש כמובן שיטות נוספיות לשיווק דיגיטלי, אבל אלו הדרכים שבהם משתמשות רוב החברות לשיווק דיגיטלי.
האם שיווק דיגיטלי מתאים לעסקים קטנים?
לגמרי. כל עסק, קטן או גדול, יכול להגיע ליותר לקוחות ומכירות על ידי שיווק דיגיטלי. כעסק קטן אתם יכולים:
- להגיע לקהל יעד רחב יותר.
- להגדיל את כמות המכירות שלכם.
- ליצור קשר עם הלקוחות שלכם.
- להכניס לידים חדשים.
המטרה של השיווק דיגיטלי היא לגרום לצמיחה של העסק שלכם ולהחזיר את ההשקעה שלכם בצורה אפקטיבית. בשורה התחתונה כל עסק, גם אם הוא קטן, צריך להביא יותר לקוחות כדי לגדול. בעזרת השיווק הדיגיטלי, הבאת הלקוחות ותחהליכי המכירה הופכים לאוטומטיים בלי צורך להביא כל לקוח במאמץ נפרד.
איזה תוכנית שיווקית הכי מתאימה לעסק שלך?
לפעמים ההחלטה מה הדרך השיווקית שהכי מתאימה לעסק שלכם יכולה להיות מבלבלת. כדי להחליט מה הדרך הנכונה בשבילכם יש שני דברים בסיסיים שצריך לקחת בחשבון: מי הלקוחות שלכם, קהל היעד שלכם, ומה המטרות שלך בתהליך השיווקי.
חברות שעובדות מול עסקים יקחו שיטות שונות של השיווק מחברות שעובדות מול קהל פרטי ואלו יהיו שונות ממי שמוכר מוצרים פיזיים.
למשל, למכירת מוצרים פיזיים, אחת הרשתות הכי חזקות היא אינסטגרם, שהיא ויזואלית. לעורר מודעות בקהל יעד חדש, פייסבוק יכולה להתאים, שם אנחנו נכנסים בפיד של אנשים שלא חיפשו אותנו ויכולים לקבל שם חשיפה. לעסקים שעובדים עם עסקים אחרים, לינקדין היא רשת מאוד חזקה שניתן להגיע דרכה לאלפי בעלי עסקים.
לא משנה מה העסק שלכם ולמי אתם נותנים שירות, אני תמיד ממליצה לבנות רשימת תפוצה, שהיא בסיס יציב של אנשים שרוצים את מה שיש לכם להציע ושם יש לכם שליטה מוחלטת על התכנים שאתם מציעים.
יש דבר אחד שכדאי לקחת בחשבון ולא משנה מה הדרך השיווקית שאנחנו בוחרים בה וזה מושג שנקרא KPI. המשמעות שלו היא key performance indicator, כלומר ערכים מדידים שמראים לנו כמה אפקטיבית הדרך שבה אנחנו עובדים בדרך להשגת המטרות שלנו.
למה כדאי לקחת מומחה לשיווק דיגיטלי לעסק?
אתם יודעים לעשות הכי טוב מה שאתם עושים בעסק שלכם, לכן כשאתם רוצים להשיג תוצאות בשיווק שלכם, קחו מומחה בשיווק שיודע לעשות את העבודה שלו. כדי לנהל קמפיינים, לכתוב תוכן איכותי ולהגדיל את ההכנסות של העסק צריך להיות מומחה בתחום.
שיווק נכון לעסק יכול להיות המפתח לצמיחה אמיתית ולהגדלת הלקוחות בצורה משמעותית. היום השיווק הוא בהישג יד של כל עסק רציני והוא צעד הכרחי להצלחה.
רוצה לשמוע על הנוסחא פורצת הדרך שלנו לשיווק? קרא עוד על נוסחת השיווק לעסקים והשאר פרטים לשיחת ייעוץ ללא עלות.