You are currently viewing איך בונים אתר אינטרנט? מתחילים מעמוד בית מנצח!

אתרי אינטרנט הפכו לחלק בלתי נפרד מהחיים שלנו ומהפעילות של קידום עסקים. השאלה איך בונים אתר אינטרנט עולה הרבה פעמים כשמיקוד הוא בצד הטכני של בניית האתר. כלומר על איזה פלטפורמה כדאי לבנות את האתר, וורדפרס, ויקס או אחרת? איך בפועל מקימים את האתר ואיזה ידי בתכנות צריך.

אם אתה רוצה לקדם את העסק שלך באינטרנט וחושב על בניית אתר, התשובה לשאלה אים בונים אתר צריכה להתחיל הרבה לפני שמתחילים לבנות אותו. השאלה מתחילה באסטרטגיה של האתר. מה אתה רוצה שיהיה באתר? איזה פעולות אתה רוצה שהגולשים יבצעו? איזה רושם האתר שלך צריך לעשות? מי הגולשים באתר ואיך אתה מתאים את הניראות ואת התוכן לגולשים האלה? ועוד שאלות בכיוון הזה.

יש הרבה מאוד מקומות שאפשר ללמוד בהם את הצד הטכני של בניית אתרים ואפשר גם ללמוד הרבה מחומר שנצא ביוטיוב או מקורסים שעולים כמה שקלים ביודמי. אבל לדעת איך לבנות טכנית את האתר, גם אם הוא נראה טוב, לא מייצר תוצאות בשטח ולא מביא את האתר להיות גורם משמעותי בשיווק העסק שלכם.

במאמר הזה אני רוצה לדבר על אתד העמודים הכי חשובים באתר שלכם ואיך לבנות אותו נכון, עמוד הבית של האתר.

החשיבות של עמוד בית שבנוי כמו שצריך

תחשבו על זה שאתם רוצים למכור את הבית שלכם, והחצר מוזנחת, השביל שבור והדלת מתקלפת. כמה אנשים ירצו לקנות את הבית? איזה מחיר הם יהיו מוכנים להציע עליו?

עמוד הבית של האתר שלכם הוא הכניסה לבית, הוא מה שמושך את האנשים להשאר או לעזוב אחרי חצי שנייה.

וזה לא רק בקטע אסטטי שגם הוא מאוד חשוב. עמוד הבית הוא המנוע שגורם לגולשים להמשיך הלאה לתוך האתר ולבצע את הפעולות שאתם רוצים כמו הרשמה לניוזלטר או רכישה. אנשים פשוט לא יעשו את מה שאתם רוצים אם עמוד הבית שלכם לא בנוי כמו שצריך.

היתרונות של עמוד בית שבנוי טוב

עמוד הבית הוא אתם, עמודים בכניסה, ומברכים את מי שהגיע לבית שלכם. אחר כך אתם אומרים להם לאן להתקדם ומה לעשות, ומאפשרים להם לראות עוד חלקים של הבית.

עמוד הבית אמור לשקף את הערכים של העסק ולהראות לגולשים שיש לכם מה להציע, כדאי להשאר פה.

הגולשים הגיעו לאתר שלכם כי יש להם מטרה, הם מחפשים מוצר, רוצים לקרוא פוסט או סתם רוצים לבדוק את האמינות של העסק שלכם לפני שהם עובדים איתכם. בעמוד הבית אנחנו רוצים להתייחס למטרות של הגולש ולעזור לו לקבל את מה שהוא רוצה בדרך הכי קלה ומהירה.

עמוד הבית ככלי להמרה

המטרה שלנו בעסק היא בדרך כלל להביא את הגולש לעשות משהו. נניח שאנחנו רוצים שהוא ישאיר את המייל שלו כדי שנוכל להמשיך ולשלוח לו מידע על מה שיש לנו להציע.

אם עמוד הבית מראה לגולש את הדרך לעשות את זה בקלות ומציע לו את ההצעה הנכונה, אחוז גבוה של הגולשים ישאירו את המייל שלהם ויבצעו את הפעולה שרצינו שיעשו.

רושם ראשוני טוב, גורם לגולשים להרגיש שהגיעו למקום מקצועי ויש סיכוי הרבה יותר גבוה שישאירו את המיל שלהם וירצו להמשיך את התקשורת איתנו.

עמוד בית ככלי למיתוג

עוד מטרה שיש לנו בעמוד הבית היא מיתוג העסק שלנו. מה שאנשים חושבים עלינו מתחיל הרבה לפני שהם עובדים איתנו בפועל, הרושם מתחיל מכל מיני נקודות שבהם הם פוגשים אותנו. זה יכול להיות סרטון ביוטיוב, פוסט בפייסבוק וכמובן האתר שלנו.

האוירה שאליה מגיעים בעמוד הבית שלנו משיפעה על הדרך שבה אנשים תופסים אותנו.

האם עמוד הבית משדר ויזואלית אחידות עם שאר הניראות של העסק שלכם כמו הלוגו וחומרי המיתוג שלכם? האם המסר שמי שמגיע אליו רואה הוא המסר שאותו אתם רוצים להעביר לאנשים שמגיעים?

האם עמוד הבית גורם לגולשים להרגיש שהגיעו למקום שיכול לפתור את הבעיה שיש להם או להשיג את מה שהם חיפשו? והאם הם יכולים לעשות את זה בקלות בלי לנסות לנחש מה המקום שהבא שהם צריכים ללחוץ עליו?

איך בונים אתר אינטרנט עם עמוד בית שבנוי בצורה נכונה?

לרוב העמודים שבנויים טוב יש אלמנטים משותפים, ואם נסתכל מקרוב נוכל לאפיין אותם ולהשתמש בהם כשאנחנו בונים את עמוד הבית האידאלי שלנו.

נעבור אחד אחד על המרכיבים של עמוד בית מוצלח.

לוגו ומרכיבים שונים של המיתוג שלכם

כמעט לכל אתר שאתם מגיעים אליו יש לוגו, ואם אנחנו מדברים על מותג מוכר, מספיק לראות את הלוגו כדי להבין לאן הגענו.

הלוגו יופיע בדרך כלל בצד הימני של העמוד כשהאתר בנוי בעברית, מכיוון שאנחנו קוראים מימין לשמאל וזאת הנקודה הראשונה שאנחנו מסתכלים עליה. לפעמים הלוגו יכול להופיע גם במרכז.

הלוגו צריך להיות גדול מספיק כדי לזהות אותו. לפעמים כשיש לוגו שבנוי לאורך, הוא גורם לזה שהסרגל העליון גדל יותר מידי על מנת להציג את הלוגו בצורה ברורה. במקרה כזה אני מחפשת פתרון יצירתי של גרסה רוחבית ללוגו או לוגו שבולט מעבר לגודל של סרגל הניווט.

אתר וולטה – לוגו מימין כך שהוא האלמנט הראשון שבולט. שימוש בצבעי המותג בעיצוב.

ראש האתר מעל לקו הגלילה

בחלק העליון של האתר, שרואים אותו לפני שצריך לגלול את הדף למטה, נמצא הרבה פעמים סליידר. לחלק הזה קוראים Hero Section. בחלק הזה צריך להופיע המסר המרכזי שלכם, זה הטקסט המוביל של האתר. פה אתם מספרים מה אתם עושים.

החלק הזה מופיע מתחת לסרגל הניווט של האתר והרעיון הוא לתת שם מידע שאומר לגולשים מה צריכות להיות הציפיות שלהם מהאתר.

אחת הטעיות שעושים כשבונים את האתר היא לשים בחלק הזה רק תמונה שנראית טוב ולא את הטקסט שנותן את המידע המשמעותי.

בר ביצוע – המסר המרכזי מעל קו הגלילה של האתר.

קריאה לפעולה

לכל אתר יש מטרה. בדרל כלל אנחנו רוצים שהגולשים יעשו פעולה כלשהי. יקבעו פגישת ייעוץ, ירשמו לרשימת תפוצה או ירכשו.

הדרך הכי קלה לגרום לגולשים שבצע פעולה היא פשוט לבקש מהם לעשות את זה. בדרך כלל תהיה קריאה לפעולה עם כפתור בולט מייד מתחת לטקסט המוביל של האתר.

הקריאה לפעולה צריכה להיות מפתה מספיק כך שתגרום ללחיצה על הפתור ומעבר למקום הבא שבו אתם רוצים את הגולש.

האתר של אריק ללימוד פסנתר – קריאה ברורה לפעולה בחלק העליון של האתר.

תפריט ברור

אם האתר שלך כולל יותר מעמוד אחד, הגולשים צריכים תפריט כדי להגיע לחלקים האחרים של האתר. התפקיד של התפריט הוא לקחת אותם לאן שהום רוצים בקלות.

יותר מידי פעמים אני רואה עסקים שרוצים לשים את הכל בתפריט הראשי ויוצרים תפריט מסורבל שלוקח חלק גדול מראש העמוד ויוצר מראה של עומס. אם יש לכם הרבה תוכן באתר, כדאי לחלק אותו ליחידות לוגיות ולסדר את התפריט בהתאם.

אגב, לא לכל מקום חייב להגיע מהתפריט הראשי. יש עמודים שהחשיבות שלהם מישנית ואפשר ליצור להם קישור דרך תפריט תחתון או דרך עמודים אחרים באתר.

תפריט ברור שמוביל למקומות החשובים באתר של טוביה.

מה זה נותן לי

זה לא מספיק שאתם אומרים מה אתם עושים, מי שמגיע לאתר שלכם צריך להבין מה זה נותן לו, למה הוא צריך להשאר שם.

קופירייטינג מדוייק יעזור פה מאוד לכתיבה של טקסט שמדבר על מה שמעניין את האנשים שאתה מדבר אליהם.

באתר של קובי ברורה התועלת למי שמחפש אינסטלטור.

עדויות של לקוחות

הוכחה חברתית היא חלק מאוד חשוב בהנעה של אנשים לפעולה. כשאתה רואה שיש אחרים שאומרים שמשהו טוב, אתה סומך עליהם יותר ממה שבעל העסק מעיד על עצמו.

עדויות וידאו הן העדויות הכי חזקות, כי כל אתד יכול להמציא טקסט. ולמרות שאפשר גם לשלם לאנשים שיצלמו עדות על העסק שלך, זה עדיין נתפס כיותר אמין כשרואים את מי שמדבר ואלו לא רק מילים כתובות.

עדויות וידאו באתר קליקפאנלס

הצעה שאי אפשר לסרב לה

הרבה פעמים עמוד הבית שלכם נראה בדיוק כמו של אחרים. יש בו את אותו המידע ואתם נותנים את אותם המוצרים או השירותים. מה יכול להבדיל את העסק שלכם? למה שהגולשים ינקטו בפעולה דוקא אצלכם?

מה שיכול להטות את הכף היא הצעה שאי אפשר לסרב לה. מה אתם יכולים להציע למי שנכנס לאתר שלכם שיהיה לו כל כך שווה שבראש הוא יגיד לעצמו, אני לא יכול לפספס את זה.

ריק ולנטיין משתמש בהצעה חזקה בעמוד הבית שלו שפונה לקהל היעד שלו.

טיפול בהתנגדויות

אנשים שמגיעים אליכם לאתר כבר חושבים דברים עליכם או על המוצרים שלכם גם בלי קשר אליכם. ויש להם התנגדויות. אחת הדרכים להוריד את המחסומים האלה היא על ידי דיבור על זה עוד לפני שהגולשים מעלים את השאלות.

אפשר לעשות את זה על ידי עדויות שבנויות נכון ומדברות על מה שמפריע בדרך כלל לאנשים או אפילו על ידי חלק של שאלות ותשובות שעונה מראש על שאלות שעולות בראש של הגולשים.

סברי סובי עונה על שאלות שעולות לגולשים שמגיעים לאתר.

חיבור לרשתות החברתיות

יש לכם ערוצים שאתם מפיצים בהם את התוכן שלכם? זה המקום לחבר את הגולשים לעוד מקומות שהם יכולים לפגוש בהם אתכם. גולש ממוצע יעבור 7 אינטראקציות לפני שהוא יחליט לעבוד איתכם או לרכוש מכם. חשיפה של תוכן נוסף שלכם ונקודות מפגש נוספות מגדילות את האמון שיש לגולש בהם ונותנות לו עוד הזדמנויות להכיר אתכם.

שילוב אייקונים של רשתות חברתיות בראש האתר של אוראו.

טופס ליצירת קשר

אני יודעת שזה נשמע ברור מאליו, אבל כל כך הרבה פעמים הגעתי לאתרים שהייתי צריכה להתאמץ כדי למצוא איך יוצרים בהם קשר עם בעל האתר.

תעשו את החיים קלים, כל מאמץ נוסף של הגולשים מוריד את הסיכוי לרכישה. בעמוד הראשי, שימו טופס ליצירת קשר כך שיראו אותו בבירור.

טופס יצירת קשר מיוחד באתר ברוקר נוטס.

לסיכום

עמוד הבית הוא לא סתם עוד עמוד באתר, הוא השער לאתר שלכם ובעצם גם לעסק שלכם. עמוד הבית צריך להיות בנוי בצורה הגיונית שמשרתת את מי שמגיע לאתר שלכם. תהליך של בניית האתר הוא הרבה יותר מהצד הטכני שלו, הוא הבנה איך להרכיב את הפאזל בצורה שהכי נכונה לעסק שלכם.

רוצים לדבר איתנו על האתר שלכם? צרו קשר לשיחת ייעוץ ללא עלות עוד היום.

כתיבת תגובה