You are currently viewing האם העסק שלך צריך אתר? התשובה היא לא חד משמעית..

אם יש לך עסק כבר כמה שנים, ועד עכשיו הסתדרת טוב גם בלי אתר, אני מניחה שאתה שואל את עצמך "האם אני בכלל צריך אחד כזה?". השאלה הזאת נכונה לכל זמן ובטח לתקופה שאנחנו נמצאים בה, תקופת הקורונה, שמחדדת את ההבדלים בין העסקים שהיתה להם תשתית דיגיטלית ויכלו להמשיך את הפעילות העסקית שלהם גם בימים של סגר, לבין העסקים שנסגרו ולא יכלו להמשיך ולתפקד.

אם תחפשו באינטרנט תשובה לשאלה הזאת "האם אני צריך אתר לעסק?" תמצאו תשובה די אחידה, התשובה היא בקצרה, כן. התשובה הזאת נובעת בעיקר מהעובדה שאת המאמרים על השאלה הזאת כתבו חברות שבונות אתרם ורוצים שתגיע למסקנה הבלתי נמנעת שאתה צריך את השירותים שלהן.

קל לראות משיטוט באתר שלי שהגעת אליו, שגם אני עוסקת בתחום הזה, אבל אני רוצה להציג פה תשובה קצת יותר מורכבת שתוכל להגיע בעזרתה למסקנה שמתאימה אישית לך.

לפני שאנחנו מתחילים, אני רק רוצה להבהיר, כשאני מדברת על היתרונות של אתר לעסק, אני מדברת על אתר שבנוי בצורה מקצועית, אתר שאתה מבין שכדי שהוא יביא תוצאות אתה צריך להשקיע גם בבנייה שלו וגם בתחזוקה לאורך הזמן. אתר שבונה האחיין של השכן שלך שאתמול למד לבנות אתרים ושאתה שוכח ממנו אחרי חודש, לא יביא שום תוצאות לעסק שלך וחבל על הזמן והכסף שתשקיע בו מראש.

10 יתרונות של אתר לעסק שלך

נתחיל עם היתרונות שאתר מעניק לעסק שלך. כמובן שכל עסק צריך לשקול את היתרונות והחסרונות בצורה שמתחאימה בדיוק לו, אבל בגדול אנחנו מדברים על עקרונות שמתאימים לרוב העסקים.

1. אתר גורם לעסק שלך להראות מקצועי

כשלקוחות מחפשים את העסק שלך באינטרנט ומוצאים את האתר שלך, הם מרגישים שהעסק שלך אמין. פרופיל בפייסבוק יש לכל אחד, אבל אתר מקצועי יש לעסקים רציניים. היום הלקוחות מצפים מהעסק שלך להחזיק אתר.

75% מהלקוחות אומרים שהם קובעים את המקצועיות של העסק לפי הניראות של האתר שלו.

עוד יתרון שיש לך כשאתה מחזיק אתר, זה שיש לך דומיין. מה שאומר שאתה יכול ליצור כתובת מייל מקצועית לעסק ולא להשתמש בכתובת של ג'ימייל. שוב סימן לעסק מקצועי, כי גוגל יש לכולם. למשל לי יש כתובת בג'ימייל, אבל לצורך עסקי אני משתמשת בכתובת המייל של keren@epicmarketing.co.il.

אבל צריך לדעת ש…

לא מספיק להקים אתר. כדי שהאתר שלך ירשים את הלקוחות שלך, הוא צריך להיות בנוי בצורה נכונה, נוח לשימוש ונראה טוב ואיכותי. כל הדברים האלה משמעותם השקעה. ההבדל הוא בין רכישה של חורבה במקום נידח לבין בית איכותי במקום מרכזי. לאיזה מקום היית גאה להביא את האורחים שלך?

אם אתה כבר משקיע באתר והוא לא נראה טוב, הוא משקף את העסק שלך בצורה לא טובה. אז אם אין לך את התקציב להשקיע באתר איכותי, לא כדאי לבנות אתר. עדיף לא להראות מאשר להראות רע.

2. אתר מושך אליך לקוחות מגוגל

זה משפט נכון, אבל לא לגמרי. סביר להניח שאתר פשוט שתקים לא ימשוך אליך לקוחות מגוגל. יש מליוני אתרים והסיכוי שיגיעו אליך לקוחות לאתר שהוא ללא תוכן והוא לא מקודם הוא אפסי.

מצד שני, אם אתה בונה אתר שמותאם לגוגל ומכיל תכנים שמושכים מצד אחד את הלקוחות שלך ונותנים להם ערך וגם עוזרים לגוגל לדרג את העסק שלך במקום גבוה, יש לך מקור שמגיעים דרכו לקוחות ואתה לא צריך לשלם על הפרסום שלו.

ועוד משהו חשוב, לקוחות שמגיעים מגוגל הם לקוחות מאוד איכותיים. הם חיפשו אותך והגיעו אליך, לכן יש סיכוי הרבה יותר גבוה שהם גם ינקטו בפעולה.

אבל צריך גם לחשוב על…

אם מקימים אתר, הוא לא מדורג אוטומטית בגוגל (אולי הוא מדורג במקום 300…) כדי להגיע למקומות הראשונים בגוגל בביטויים שהם משמעותיים ומביאים לקוחות צריך להשקיע.

צריך להשקיע כסף בכתיבת תכנים איכותיים ומשמעותיים גם ללקוחות וגם לגוגל. מאמר של 200 מילים שלא נעשה עליו מחקר מילות מפתח לא מקדם אותך. מאמר שאתה קונה ב-100 שקלים ולא מדבר ללקוחות שלך, לא מקדם אותך.

מעבר לזה, צריך להשקיע גם זמן. בדרך כלל דירוג בגוגל לוקח כמה חודשים ולכן גם אם אתה משקיע בכתיבה נכונה של תכנים יקח זמן עד שתראה תוצאות.

3. באתר אתה יכול להציג את המוצרים שלך

אם יש לך חנות שאתה מוכר בה מוצרים, אתר הוא הזדמנות לחשוף ללקוחות את המוצרים שלך ולאפשר להם לרכוש אותם דרך האינטרנט בקלות. אם יש לך מסעדה או שאתה מוכר מזון, באתר אתה מציג את המנות שלך ומושך את הלקוחות להגיע. אנחנו קונים קודם כל עם העיניים, וכשרואים את מה שיש לך להציע, זה עושה חשק לקנות.

האתר הוא גם מקום לתת מידע משלים על המוצרים שלך בצורה שזמינה ללקוח כל הזמן, למשל טבלת מידות לבגדים, תפריט מנות במסעדה והוראות הפעלה של מוצרים.

אבל גם…

כשקונים באינטרנט, אין את החוויה של המצאות פיזית בחנות. אי אפשר לראות בדיוק את גודל המוצר, אי אפשר להרגיש ואי אפשר למדוד. זה אומר שהתמונות שיש לך באתר זה החלון של הלקוחות למוצר. תמונות לא איכותיות או תיאור לא מספק של מוצר יגרום ללקוחות לא לרכוש ממך ויוריד את האמינות שלך בעיני הלקוח.

אז אם אתה מוכר מוצרים בחנות, תצטרך להשקיע בצילום איכותי של המוצרים. זה לא מחייב צלם מקצועי בתקציב גבוה, היום גם צילום מטלפון סלולרי יכול לתת תוצאה טובה, אבל זה דורש מחשבה על סביבת הצילום ועל איכות התמונות. אגב, אפשר גם לקחת לצילום צלם מתחיל שלא גובה סכום גבוה עבור השירותים שלו או לפחות לקחת קורס צילום אינטרנטי למוצרים שעולה לא הרבה ויכול לשפר את איכות התמונות שאתה מצלם בצורה משמעותית.

4. באתר אתה יכול להציג חוות דעת של לקוחות

אחד הגורמים שמשפיעים על רכישה של לקוחות הוא ההוכחה החברתית. אתר מאפשר לך לשים חוות דעת של לקוחות עליך כנותן שירות ועל המוצרים שלך.

באתר יש גם אפשרות לבסס סמכות על ידי הצגה של פרסומים שונים של העסק בעיתון או באתר נחשב. פרסומים כאלה משכנעים את הלקוחות שיש מולם עסק יציב ואמין (גם אם שילמתם על פרסום הכתבה בעיתון…)

ושים לב ש…

כל אחד יכול לכתוב כמה מילים, להוסיף שם אנונמי ולהציג את זה כחוות דעת. על מנת שחוות הדעת תהיה משמעותית צריך לבנות אותה בצורה אמינה ולעבוד עם הלקוחות שקיימים שלך כדי לבסס הוכחה חברתית אמיתית ואיכותית.

5. אתר הוא כרטיס הביקור שלך

אם מישהו מחפש את הטלפון שלך, רוצה לשלוח לך הודעה או רוצה לדעת איפה נמצאת החנות שלך, האתר הוא המקום הראשון שהוא יגיע אליו. האתר נותן לך אפשרות לתת את כל המידע הזה בקלות ולא להפסיד לקוח רק כי הוא לא מצא את הכתובת שלך.

רק לא לפספס…

כל כך הרבה פעמים ראיתי אתרים שאין בהם את הפרטים הבסיסיים של מספר טלפון ליצור קשר וכתובת שמסבירה איך להגיע אל החנות. לא צריך להתאמץ כדי למצוא את הפרטים שלך, דאג לזה שהם יהיו במקום ברור והגיוני שכל מי שמגיע לאתר ימצא אותם מייד.

תן אפשרות ליצור איתך קשר באתר בצורה קלה והטמע מפה שמראה את המיקום של העסק. היום הלקוח רוצה הכל מהר, ואם הוא לא מוצא, הוא פשוט עובר הלאה. זה נשמע בסיסי, אבל חייב לוודא שזה קיים.

6. השקעה באתר היא לטווח רחוק

כמה כסף וזמן אתה מוציא היום על פרסום בפיסבוק? פוסט בפייסבוק זמין לכמה שעות ואז הוא נעלם. אני לא אומרת שהנוכחות ברשתות החברתיות היא לא חשובה, אבל כשמדובר על יצירת נכס שהתוכן שלו זמין לאורך זמן, זה יכול להיות רק האתר שלך.

מעבר לזה, גם אם אתה מרגיש שדף הפייסבוק שלך הוא בבעלותך, הוא לא באמת. הוא שייך לפייסבוק. ואם פייסבוק יחליטו מסיבה כלשהי לסגור לך את הדף, תאבד את כל התוכן, הלקוחות והוותק שצברת.

ההשקעה שלך שאתר לא הולכת לאיבוד גם אחרי זמן, הוא נמצא שם כדי לשרת אותך לאורך הרבה שנים.

וגם…

כמו כל נכס אחר שבבעלותך, אתה אחראי לזה שהוא יעבוד כמו שצריך, שלא יהיו תקלות ושתהיה העלאה שוטפת של תכנים. זה כמובן דורש השקעה בכל הפרטים האלה. היתרון הוא שכל מה שאתה יוצר, הוא לגמרי שלך והוא נמצא שם לנצח. כשיש לך תוכן איכותי באתר, גם עוד כמה שנים כשמישהו יעשה חיפוש בגוגל, הוא ימצא אותך.

7. המתחרים שלך נמצאים שם, אתה לא יכול להרשות לעצמך לא להיות

כשהמתחרים שלך נמצאים בשטח, אתה לא יכול לא להיות שם. הלקוחות מחליטים בשניות איפה הם יבצעו את הרכישה שלהם. ואם יש למתחרה שלך אתר ולך אין, הם יגיעו אליו.

אם האתר שלו נראה טוב ושלך לא, הם ירכשו אצלו.

אם יש לו אפשרויות ונוחות רכישה טובים יותר משלך, הם יהיו שם.

אל תשאיר את הזירה למתחרים שלך.

ויש פה גם נקודת אור, הרבה פעמים למתחרים שלך אין אתר מספיק חזק, מקודם ומקצועי, ולכן יהיה לך קל לעבור אותם ולהיות במקום הראשון מול הלקוחות. האמת היא שרוב בעלי העסקים לא משקיעים מספיק כדי לנצל את כל מה שיכול להציע להם האינטרנט. זאת כמובן הזדמנות בשבילך.

ולא לשכוח…

נכון שאתה טוב ומקצועי יכול להכניס לך הרבה יותר מכירות, אבל צריך לזכור שבסופו של דבר יש לך שירות או מוצרים שאתה מוכר, והם חייבים להיות טובים כדי שיקנו ממך.

אתר טוב לא אומר מוצרים טובים או שירות טוב. אם אתה חושב שאתר טוב יכול לפתור את כל הבעיות שלך, זה ממש לא יקרה. אתר הוא מוצר משלים, הוא כלי נוסף שאתה יכול להציע בו את השירות שלך. אבל הוא רק כלי. המוצרים והשירותים שלך חייבים להיות טובים ולהועיל ללקוח כדי שהעסק שלך יגדל.

8. אתר זמין גם כשאתה ישן

לכל אחד יש שעות פעילות אחרות ויש אנשים שמחפשים לקנות משהו באמצע הלילה, או שזה הזמן שלהם לחפש שירות שהם צריכים. בשעות האלה, שאתה לא זמין בטלפון האתר שלך נותן מענה מיידי ללקוחות.

עם זאת…

חשוב לזכור שכשמיהו נכנס לאתר שלך הוא מחפש מענה למשהו, ולכן חשוב להכיר את הלקוחות, לדעת מה הם מחפשים ואיך אתה יכול לתת להם תשובה גם כשאתה לא נמצא שם.

לכן חשוב לתכנן את האתר בצורה שמתאימה ללקוחות שלך ולדרך שהם מצפים לקבל מענה ממך. אם מישהו רוצה לשלוח שאלה באמצע הלילה ואין לו איך לעשות את זה, הוא פשוט ילך למקום אחר.

אם האתר שלך לא בנוי בצורה שמבינה את הלקוחות, הוא כנראה לא ממצה את הפוטנציאל שלו.

9. אתר מאפשר לקבל תשלומים בקלות

לפעמים הלקוחות שלך לא רוצים הסברים ארוכים ואין להם שום שאלה, הם פשוט רוצים לקנות. אתר מאפשר לך ליצור מערכת שלימה למכירה בקלות.

זה זכון, אבל עוד משהו…

אתר הוא מקום מצויין למכור את המוצרים שלך, אבל אם אתה לא משקיע בניראות של המוצרים שלך, בתאור של המוצר ובנתינת חווית רכישה ללקוח, האתר שלך יכול לגרום יותר נזק מתועלת. כמו שכבר ראינו, האתר הוא לא מקום לזרוק אליו דברים ולקוות שהוא יעבוד לבד. הוא דורש השקעה שוטפת.

שווה את זה, כן. אבל זה משהו שצריך לקחת בחשבון.

10. אתר הוא הרבה יותר מאתר

האתר שלך הוא לא רק חנות או מקום להציג בו את השירותים שלך. האתר שלך משמש כמקום לבניית רשימת התפוצה שלך שיש לה חשיבות עצומה לכל עסק, האתר הוא מקום לקליטת נתוני שימוש של הלקוחות שלך שיכולים לכוון אותך למוצרים ושירותים שחשובים ללקוחות שלך ולשפר את השירות שאתה נותן להם. האתר הוא מקום לקליטת נתונים על ידי רשתות חברתיות, מה שמאפשר לך פרסום ממוקד ללקוחות שלך.

בקיצור, אתר הוא לא רק אתר, הוא תחנת הכוח שלך. המקום שממנו השיווק שלך מתחיל וממנו הוא יכול לצמוח.

כן…

מה זה אומר? שבניית תשתית דיגיטלית שמביאה לך מקסימום תוצאות זה הרבה יותר מבניית אתר. ולכן אם אתה רוצה לבנות מערכת שלימה, סיסטם, שמביא לך לקוחות באופן קבוע, אתה צריך לבנות תוכנית שלמה שמביאה לך מקסימום תוצאות.

מה עכשיו?

עברנו על השיקולים השונים שכדאי לקחת כשבאים לבנות אתר לעסק. נכון שאתר הוא השקעה, אבל כשאתה מסתכל על כל הדברים שאתה משקיע בהם בעסק שלך, אתר הוא אחת ההשקעות היותר מוצדקות. כדאי לקחת ייעוץ מקצועי לפני שבונים אתר כדי להגיע לתוצאות אמיתיות שמגדילות את ההכנסות שלך בצורה משמעותית כך שההשקעה שלך תהיה שווה פי כמה.

אתר הוא לא משהו שעושים כי חייב. אם יש צורך נקודתי אפשר להסתפק בדף נחיתה.
אתר בונים כי הוא נכס.
כי הוא אוסף מידע לפרסום ממומן,
כי הוא מביא תנועה אורגנית
וכי הוא הפנים של העסק.
אז אם רוצים לבנות נכס ולהשקיע בו, אתר הוא חובה.
ואם לא, אז לא.

נכון שמה שאנחנו עושים זה לבנות אתרים, אבל אחרי בנייה של עשרות אתרים וסיסטמים שיווקיים, אנחנו יכולים לייעץ לך ולעזור לך להבין מה בדיוק מתאים לעסק שלך. אז אם אתה רוצה לבדוק האם מתאים לנו לעבוד ביחד, אני מזמינה אותך להשאיר פרטים כדי לקבוע איתנו שיחת ייעוץ >> בקישור הזה.

רוצה לבנות תוכנית מעשית לשיווק העסק שלך?

או השאר פרטים ונחזור אליך
epic marketing
ראשון-חמישי 9:00-16:00

כתיבת תגובה