בחיים המודרנים השיווק נמצא סביבנו כל היום. השלטים שיש בצידי הדרך, הלוגו שנזהה בכל מקום, הפוסט הממומן שמופיע בין הפוסטים שלנו בפייסבוק… אנחנו כל כך מושפעים מכל הפרסום המנצא מסביבנו שזה כבר חלק מהחיים שלנו. חלק ממה שגורם לנו לקבל החלטות. חלק גדול.
אם פעם, הפרסום היה עם פרסומות טלויזיה ורדיו ועל גבי שלטי חוצות, כל עסק יכול להכנס בקלות למערכת השיווק הזאת באינטרנט עם מחירים שמתאימים גם לעסקים קטנים. השאלה היא, האם זה מה שאתה רוצה. האם אתה רוצה להסתכל על עבודת השיווק היום, ולשם אתה רוצה לקחת את העסק שלך.
האם השאלה הראשונה שאתה שואל את עצמך היא איך להגדיל את ההכנסות של העסק (שכמובן זה דבר חשוב שמאפשר לעסק שלך לפעול), או שהשאלה הראשונה היא: למי אתה יכול לעזור?
סת' גודין, בספר שלו This is marketing כותב מהו מבחינתו השיווק האמיתי.
מה זה שיווק?
- שיווק הוא לחפש יותר. נתח שוק גדול יותר, יותר לקוחות, יותר עבודה.
- שיווק צריך להיות מונע על ידי יותר טוב. שירות יותר טוב, קהילה טובה יותר, תוצאה טובה יותר.
- שיווק יוצר תרבות. סמלי סטטוס, השפעה וקבוצת אנשים שהם ממש כמונו.
- שיווק הוא שינוי. שינוי של העולם שלך. שיווק מייצר שינוי.
- כל אחד מאיתנו משתמש בשיווק כדי לגרום לשינוי שהוא רוצה. אנחנו רוצים להשתמש בשיווק שאנחנו יכולים להיות גאים בו.
אם היית פעם בשדה חמניות, אפשר לראות שיש חמניות שהן גבוהות יותר מהאחרות. הרבה פעמים כבעלי עסק, אנחנו חושבים איך להיות הכי גבוהים בשדה, איך להיות הכי בולטים. אבל אם נחזור לחמניה, הגבוהות יותר, הן אלה שיש להם שורשים עמוקים. בלי השורשים האלה הן לא היו צומחות כל כך גבוה.
השורשים האלה הם הרצון לגרום לאנשים להיות טובים יותר, הרצון ליצור עולם טוב יותר, לעשות עבודה שאתה גאה בה.
כל כך הרבה פעמים אני שומעת על בעלי עסקים שלא מוכנים לשמוע של "שיווק" של העסק, כאילו זה לוקח אותם למקומות אפלים של רמאות והונאה. אבל אם עבודת השיווק שלך מביאה את הטוב שלך לאחרים. עוזרת לך להגיע ליותר אנשים ולעזור ליותר אנשים להגשים את החלומות שלהם. את השאיפות שלהם. אם המטרה של השיווק היא להביא את הטוב של לכמה שיותר אנשים, איך נשמע לך עכשיו השיווק של העסק?